Arrangörsinfo

Information för dig som arrangerar en programpunkt under scenkonstbiennalen 2019. För frågor maila info@scensverige.se.

Att-göra-lista för dig som arrangerar en programpunkt på Scenkonstbiennalen 2019:

  • Alla medverkande i din programpunkt skall ha giltigt dagspass: Se till att dina medverkande har fått länken och koden så att de kan hämta ut ett giltigt dagspass till biennalen (det är ett krav att samtliga medverkande har ett dagspass som är giltigt den dag då programpunkten äger rum), länken har skickats i ett mail med rubriken ”Så får du och dina deltagare era biennalpass” till den som står som kontaktperson för programpunkten. Om du inte fått mailet kontakta vilma@scensverige.se.
  • Har du fyllt i googleformuläret med ytterligare info? Ett mail gick ut den 5 april där du uppmanades att fylla i ett formulär med ytterligare information inför din programpunkt. Fick du inte mailet? Då har vi kanske fel kontaktuppgifter till dig, kontakta vilma@scensverige.se.
  • Marknadsför din programpunkt: Vi rekommenderar er att marknadsföra era programpunkter i era egna kanaler för att försäkra er om att ni når alla som ni vill nå.
    • Gör gärna ett Facebookevent och bjud in era följare och andra ni tror kan vara intresserade. I vårt marknadsföringskit för arrangörer finns en lämplig bild att använda (välj den utan text i bilden om ni vill marknadsföra eventet som sponstrat inlägg) samt instruktioner för hur eventet skall vara formulerat (i dokumentet viktig-info.doc).
    • Förutom att skapa ett event kan du marknadsföra det i nyhetsbrev, på er hemsida och i inlägg på era sociala medier. Bilder, bra länkar och matnyttig info finns i marknadsföringskittet.

Ladda ner marknadsföringskittet: