scenkonstbiennalen-2023

Biennal-aktuellt, dagliga uppdateringar om programmet
Adresser till våra scener och lokaler
Mer information om Scenkonstbiennalen 2023
Kringaktiviteter i Stockholm under biennalveckan

Klimatsalong – Inspiration till hållbarhet inom scenkonsten

Dramaten Dramatenbaren
ASSITEJ Sverige

Kom Scenkonst – Presentation av ny kulturpolitisk rapport

Dramaten Dramatenbaren
ASSITEJ Sverige

Hva är hemmeligheten bak Norges suksess? Ett expertsamtal om internationalisering av scenkonst i de nordiska länderna

Dramaten Dramatenbaren
Scensverige

Krig och ansvar

Dramaten Dramatenbaren
Scensverige

Ta hand om dig! Release av färsk kartläggning av hur vi mår i branschen

Dramaten Dramatenbaren
Scensverige

Krisläge för den fria danskonsten efter pandemin – återstartsutredning och krisstöd … men vad händer nu?

Dramaten Dramatenbaren
Interim kultur, Johnson & Bergsmark, MDT

Massa manus – återkomsten

Dramaten Dramatenbaren
Dramatikerförbundet

Hur fri är konsten i centraleuropa?

Dramaten Dramatenbaren
Scensverige

Kulturlotsning – så skapas nya scener i Stockholm

Dramaten Dramatenbaren
Stockholms Kulturförvaltning

Riksteaterns teaterresidens presenterar stolt:

Dramaten Dramatenbaren
Riksteaterns teaterresidens

Riksteaterns teaterresidens – vad hände sen?

Dramaten Dramatenbaren
Riksteaterns teaterresidens

Skådespelaren och erfarenheten

Dramaten Dramatenbaren
Dramaten

Colombine – Förlaget som ritade om teaterkartan

Dramaten Dramatenbaren
Colombine Teaterförlag

Mitt i krisen, hur berättar vi på teatern om det som sker nu

Dramaten Dramatenbaren
Dramaten

Färskpressat

Dramaten Dramatenbaren
Dramalabbet

Kritikerna och biennalen

Dramaten Dramatenbaren
Svenska Teaterkritikers Förening

Skådespeleri som adoption, adoption som skådespeleri

Dramaten Dramatenbaren
Ellen Nyman, Scensverige

Behovet av begriplighet inom svensk samtida teater

Dramaten Dramatenbaren
Alica Tserkovnaja, Bianca Cruzeiro