Välkommen på Scensveriges årsmöte 2020

Årsmötet är inställt!

Med hänsyn till situationen kring Corona viruset har vi valt att ställa in årsmötet den 23 mars. Vi återkommer med nytt datum!

Dag: Måndagen den 23 mars 2020
Tid: 13:00 – 16:30
Plats: Orionteatern, Katarina Bangata 77, 116 42 Stockholm

Hålltider:
13:00 – 14:45 Årsmöte (endast för rådsrepresentanter)
14:45 – 15:15 Fika
15:15 – 16:00 Panelsamtal “Hur räddar vi våra kulturlokaler”.
Medverkande: Cecilia Meeuwisse, producent på Teater Pero, Cecilia Suhaid Gustafsson, konstnärlig ledare på Atalante, Anna Grip, samordnare på ccap, Susin Lindblom, förbundsdirektör på Dramatikerförbundet och Lena Wolmner, verksamhetschef och konstnärligt ansvarig på Bagarmossens Folkets Hus.
16:00 – 16:30 Exklusivt gästspel från PotatoPotato. Föreställningen ”PAUSEN” -en elektromusikalisk iscensättning av Region Skånes indragna bidrag till den fria scenkonsten.

Utifrån en kraftigt sänkt kulturbudget, tog den nytillträdda kulturnämnden i Region Skåne beslutet att sätta sökbara projektbidrag på paus. ”PAUSEN” är PotatoPotato Scenkonsts fria tolkning av alla möten, debatter, intervjuer, reaktioner och effekter som följde beskedet för ett år sedan. Verket är skapat inom PotatoPotatos projekt Contemporary Performing Beats som utforskar berättande genom DJ-mixning. Vi undersöker kulturpolitiska viljor, ideologi, pengar, kollektiv organisering, konstens värde och begreppet frihet. Lyssna eller dansa medan vi utforskar vår nya roll som ekonomiskt hållbara scenkonstnärer!

Vi ses på årsmötet!
Scensverige

HANDLINGAR

Dagordning