scenkonstbiennalen-2023

Biennal-aktuellt, dagliga uppdateringar om programmet
Adresser till våra scener och lokaler
Mer information om Scenkonstbiennalen 2023
Kringaktiviteter i Stockholm under biennalveckan

Om att driva internationellt teaterkompani i Paris

Dramaten Tornrummet
Marcus Lindeen, Marianne Ségol-Samoy, Scensverige

En klassisk samproduktion?

Dramaten Tornrummet
Claire Parsons Co., Dramaten

Jazzdans – underhållning kontra scenkonstform

Dramaten Tornrummet
Balettakademien Stockholm, Folkuniversitetet

Performing in public spaces

Dramaten Tornrummet
React Public Performances

Hur kulturen i utmanande tider blir en stark motor för regional utveckling

Dramaten Tornrummet
Region Jämtland Härjedalen

Digital syntolkning vid varje speltillfälle

Dramaten Tornrummet
Teater 23

Fokus maskdesign

Dramaten Tornrummet
Dramaten

We Hear You och In Your Shoes – metodutveckling för dokumentära berättelser

Dramaten Tornrummet
Dramaten, Svenska ambassaden, Washington DC

Ljuddesign för scenkonst – Ett begrepp i ständig förändring?

Dramaten Tornrummet
Fackförbundet Scen & Film avd 115

Med hörlurar mot framtiden – en växande genre

Dramaten Tornrummet
Joakim Rindå & Lisa Färnström

Vi ritar cirkuskartan

Dramaten Tornrummet
Kulturrådet

Vad är cirkusregi?

Dramaten Tornrummet
JONK! Scenkonst och Subtopia

Om scenografi – att förverkliga en idé

Dramaten Tornrummet
Dramaten

Var skapas den fria danskonsten i Sverige?

Dramaten Tornrummet
Danscentrum Sverige, Scensverige

Hur skapar vi inkludering för scenkonstnärer med funktionsvariation?

Dramaten Tornrummet
Moomsteatern

Att skriva för unga skådespelare

Dramaten Tornrummet
Centrum för Dramatik och Riksteatern

“Vad skulle du vara beredd att riskera?” Seminarium: Kultur som motstånd i icke-demokratier

Dramaten Tornrummet
Scensverige

(Inställd) Nadia Parfan (UKR) – “I did not want to make a warfilm” Filmvisning med efterföljande samtal

Dramaten Tornrummet
Scensverige